Турнір з дисципліни Counter-Strike: Global Offensive ESL One: Road to Rio перенесли в онлайн. Матчі проведуть в інтернеті. Один із топ-гравців Пітер
dupreeh Расмуссен у твіттері відзначив, що «удача для кіберспорту у тому, що ми
можемо грати на дистанції». Чи справді удача?
Які
плюси?
УЄФА
скасувало матчі Ліги Чемпіонів та Ліги Європи. Деякі топ-ліги також відмовилися
від проведення зустрічей. Американська NBA зупинила
баскетбольний сезон через хворобу одного із гравців. На шість тижнів відклала
змагання асоціація тенісних професіоналів ATP. І доки одні скасовують матчі та зазнають збитків, інші б`ють рекорди. Карантин
посприяв збільшенню користувачів в багатокористувацьких іграх. Скажімо, у
твіттері сторінка CS:GO повідомила,
що гра побила рекорд онлайну – одночасно зайшло мільйон людей. А Maincast
запостив, що кількість глядачів російськомовної трансляції попереднього турніру
у лютому сягнула 300 тисяч глядачів. І це також рекорд. І це ще до початку
карантину. Зараз же цілком логічним буде припустити якщо не перевищення піку
глядачів та гравців, то хоча б утримання на тому ж рівні. А це означає, що від
цього виграють усі:
·
Ті,
хто дивляться.
Адже не потрібно йти на стадіон і ризикувати своїм здоров’ям. Кожен може комфортно переглянути гру з будь-якого
девайсу. До того ж, це безкоштовно. Тому гаманець залишиться цілим, адже
купляти квитки на стадіон не треба.
·
Ті,
хто транслюють.
Більше глядачів – більше популярності сервісу, який
показує гру. (Ми вже написали про рекорд російськомовної трансляції). Також це
плюс для спонсорів. Адже виросте охоплення аудиторії, яка бачитиме рекламу під
час онлайн-трансляцій.
·
Ті,
хто грають.
Живі зустрічі під час пандемії можуть нести небезпеку.
Особливо, у країнах, де вже відомо про хворих на коронавірус. Тому перенесення
турніру в онлайн може убезпечити самих гравців. Адже команди, що виступають – з
різних країн. У тому числі, із тих, де вірус уже набрав обертів.
·
Сама
гра.
Уже давно обговорювали проблему підказок з боку глядачів.
Декілька гравців давали свої коментарі стосовно такого явища:
Dupreeh: «Дуже
розчарувався у глядачах, коли вони вигукували наші позиції. Це ганьба для
змагальної сцени, навіть якщо гравці не чують їхніх підказок».
Xyp9x: «Існує чітка різниця між натовпом, який своїми вигуками фактично
розкриває позицію гравця або будь-яку іншу важливу інформацію (кричить, на який
плент іде атака), і натовпом, який просто голосно реагує на те, що відбувається
у матчі. Перший варіант абсолютно неприйнятний, а другий варіант - це те, що
робить кіберспорт особливим».
Тож за відсутності глядачів гра
має змогу стати чеснішою.
Які мінуси?
Одна з особливостей будь-якого виду спорту – його атмосфера. Вигуки
глядачів, віддані фанати, емоції – складові будь-якого турніру. І
кіберспортивний – не виняток. Відсутність присутніх може означати відсутність
певних емоцій. Адже певні дії гравці виконують виключно, щоб почути радість
фанатів. Що ж, тепер їм доведеться лише думати про те, чи радіють
онлайн-глядачі.
Є імовірність того, що постраждає
імідж кіберспорту. Проведення турнірів у великих містах, на кшталт Лондону та
Берліну популяризував такого виду змагання. Про них могли дізнатися пересічні
люди. І таким чином організатори крок за кроком наближалися до всесвітнього
визнання кіберспорту, на рівні з футболом чи тенісом. Тепер ж турніри знову
повертаються до інтернету і піар навряд-чи буде таким ж дієвим. Скажімо,
майбутній найбільший турнір року - ESL One: Rio 2020, що пройде в
Ріо-де-Жанейро. Підготовчий етап уже перенесли в онлайн. Основна стадія турніру пройде не у травні, а у листопаді. Якщо ж і її перенесуть в онлайн, швидше за все, про турнір напишуть лише спеціалізовані
медіа.
Які висновки?
Коронавірус «ударив» по найбільш обговорюваним видам спорту. Більшість
турнірів організатори були змушені скасувати, кіберспортивні ж змагання
перенесли в інтернет. Це піде на користь тим, хто уже причетний та зацікавлений.
Проте процес популяризації все ж якщо не зупинився, то пригальмувався.
Залишається чекати остаточних рішень організаторів ESL One: Rio 2020 про те, як проведуть основну стадію турніру. Адже це головне
змагання року і форма його проведення може вплинути на стан кіберспорту
у світі.
Олексій Туча
Немає коментарів:
Дописати коментар