4/24/2020

Як коронавірус допоміг кіберспорту


Турнір з дисципліни Counter-Strike: Global Offensive ESL OneRoad to Rio перенесли в онлайн. Матчі проведуть в інтернеті. Один із топ-гравців Пітер dupreeh Расмуссен у твіттері відзначив, що «удача для кіберспорту у тому, що ми можемо грати на дистанції». Чи справді удача?


Які плюси?

УЄФА скасувало матчі Ліги Чемпіонів та Ліги Європи. Деякі топ-ліги також відмовилися від проведення зустрічей. Американська NBA зупинила баскетбольний сезон через хворобу одного із гравців. На шість тижнів відклала змагання асоціація тенісних професіоналів ATP. І доки одні скасовують матчі та зазнають збитків, інші б`ють рекорди. Карантин посприяв збільшенню користувачів в багатокористувацьких іграх. Скажімо, у твіттері  сторінка CS:GO повідомила, що гра побила рекорд онлайну – одночасно зайшло мільйон людей. А Maincast запостив, що кількість глядачів російськомовної трансляції попереднього турніру у лютому сягнула 300 тисяч глядачів. І це також рекорд. І це ще до початку карантину. Зараз же цілком логічним буде припустити якщо не перевищення піку глядачів та гравців, то хоча б утримання на тому ж рівні. А це означає, що від цього виграють усі:
·        Ті, хто дивляться.
Адже не потрібно йти на стадіон і ризикувати своїм здоровям. Кожен може комфортно переглянути гру з будь-якого девайсу. До того ж, це безкоштовно. Тому гаманець залишиться цілим, адже купляти квитки на стадіон не треба.
·        Ті, хто транслюють.
Більше глядачів – більше популярності сервісу, який показує гру. (Ми вже написали про рекорд російськомовної трансляції). Також це плюс для спонсорів. Адже виросте охоплення аудиторії, яка бачитиме рекламу під час онлайн-трансляцій.
·        Ті, хто грають.
Живі зустрічі під час пандемії можуть нести небезпеку. Особливо, у країнах, де вже відомо про хворих на коронавірус. Тому перенесення турніру в онлайн може убезпечити самих гравців. Адже команди, що виступають – з різних країн. У тому числі, із тих, де вірус уже набрав обертів.
·        Сама гра.
Уже давно обговорювали проблему підказок з боку глядачів. Декілька гравців давали свої коментарі стосовно такого явища:
Dupreeh: «Дуже розчарувався у глядачах, коли вони вигукували наші позиції. Це ганьба для змагальної сцени, навіть якщо гравці не чують їхніх підказок».
Xyp9x: «Існує чітка різниця між натовпом, який своїми вигуками фактично розкриває позицію гравця або будь-яку іншу важливу інформацію (кричить, на який плент іде атака), і натовпом, який просто голосно реагує на те, що відбувається у матчі. Перший варіант абсолютно неприйнятний, а другий варіант - це те, що робить кіберспорт особливим».
Тож за відсутності глядачів гра має змогу стати чеснішою.


Які мінуси?
Одна з особливостей будь-якого виду спорту – його атмосфера. Вигуки глядачів, віддані фанати, емоції – складові будь-якого турніру. І кіберспортивний – не виняток. Відсутність присутніх може означати відсутність певних емоцій. Адже певні дії гравці виконують виключно, щоб почути радість фанатів. Що ж, тепер їм доведеться лише думати про те, чи радіють онлайн-глядачі.
Є імовірність того, що постраждає імідж кіберспорту. Проведення турнірів у великих містах, на кшталт Лондону та Берліну популяризував такого виду змагання. Про них могли дізнатися пересічні люди. І таким чином організатори крок за кроком наближалися до всесвітнього визнання кіберспорту, на рівні з футболом чи тенісом. Тепер ж турніри знову повертаються до інтернету і піар навряд-чи буде таким ж дієвим. Скажімо, майбутній найбільший турнір року - ESL One: Rio 2020, що пройде в Ріо-де-Жанейро. Підготовчий етап уже перенесли в онлайн. Основна стадія турніру пройде не у травні, а у листопаді. Якщо ж і її перенесуть в онлайн, швидше за все, про турнір напишуть лише спеціалізовані медіа.
Які висновки?
Коронавірус «ударив» по найбільш обговорюваним видам спорту. Більшість турнірів організатори були змушені скасувати, кіберспортивні ж змагання перенесли в інтернет. Це піде на користь тим, хто уже причетний та зацікавлений. Проте процес популяризації все ж якщо не зупинився, то пригальмувався. Залишається чекати остаточних рішень організаторів ESL One: Rio 2020 про те, як проведуть основну стадію турніру. Адже це головне змагання року і форма його проведення може вплинути на стан кіберспорту у світі.


Олексій Туча 

Немає коментарів:

Дописати коментар