5/25/2020

Що не так із Resident Evil 3? - рецензія


У минулому році Capcom випустили ремейк Resident Evil 2. Гру тепло зустріли критики -  рейтинг 91 зі 100 на Metacritic та 9 з 10 на порталі IGN. Додайте нагороду за кращу гру року на Golden Joystick Awards – і вуаля! – перед вами шедевр. І, зважаючи на такий успіх, не дивно, що студія продовжила справу з ремейками. І ось перед нами постав перероблений Resident Evil 3.

Фото зі сторінки https://store.steampowered.com/app/952060/RESIDENT_EVIL_3/

«Втеча з Шоушенку»
Історія розповідає про Джилл Валентайн – члена спецпідрозділу  «S.T.A.R.S.» і за сумісництвом головну героїню першої частини «Оселі зла». У Раккун-сіті, місті, де відбуваються події гри, починається навала зомбі. Причиною стає вірус, розроблений компанією «Umbrella». Джилл разом з іншими героями намагається втекти з міста. Проте до втечі вам необхідно довести провину «Umbrella» і дістати вакцину від загадкового вірусу, який перетворює людей на зомбі.
У ремейці другої частини розробники лише покращили усі локації та сцени. Тому гравці змогли побувати у давно знайомих місцях і подивитися на них без видимих пікселів. Сюжет проходили за 10 годин. А от з третьою частиною ситуація інша. Тут студія перекроїла історію – її стиснули настільки, що пройти гру можна за 4-5 годин. А локації часової башти і парку навіть не додали. Хоча такий короткий сюжет можна пояснити – під час проходження вам просто ніколи занудьгувати. Події відбуваються швидко, одна за одною. А коли щось затягується – зявляється кат-сцена, яка змушує знову сфокусувати погляд.

Браві дівчата (і хлопці)
Про Джилл Валентайн ми уже обмовилися. Головна героїня першої і третьої частин, солдат спецпідрозділу і одна з ворогів «Umbrella». У Resident Evil 1 Джилл разом зі своїм загоном відправилася у гори досліджувати лабораторії корпорації-антагоніста. У третій частині вона робить те саме, проте тепер її напарники – найманці самої «Umbrella».
Карлос – один із них. Частину гри ви керуватимете ним, рятуючи при цьому Джилл. До неї, до речі, військовий з початку гри починає проявляти «теплі» почуття. Проте остаточно тему кохання сценаристи так і не розкрили. Усе, що лишилося – натяки у діалогах та посмішки одне одному.
Михайло Віктор – напарник Карлоса, який не відіграє значної ролі в сюжеті, за винятком однієї кат-сцени. Хоча кількох діалогів вистачило, щоб сформувати образ суворого вояки.
Микола Зіновєв – «темна конячка», на яку до кінця гри ви і уваги не звернете. Проте після середини сюжету сценаристи поступово розкривають його особистість. І роблять це вдало – остаточні емоції щодо нього починаєш відчувати лише під час останньої кат-сцени.

Стрілянина і біганина
У другій частині вас чекала купа головоломок, загадок, обмежена кількість патронів та аптечок. Тут зустрічаємося лише з двома. Звісно, є пошуки ключів, генераторів і т.п., проте це виглядає більше як нудне бігання коридорами, ніж розгадуванням загадки. Браку патронів не відчувається, майже у кожній локації є або пачка з ними, або порох для їх виготовлення. До того ж, за проходження ви побачите лише кільки навал великої кількості зомбі. У інших ситуація витрата набоїв не критична, а іноді зовсім необовязкова – перекати дозволяють просто обійти набридливого мерця. З аптечками ситуація та ж – лікувальна трава зустрічається так часто, щоб про неї не турбуватися.
Одна з особливостей інвентарю – його обмеженість. Проте до кінця гри ви розширите його так, що вистачить і на гранатомет, і на дробовик, і на патрони з аптечками.
Щодо основних ворогів – зомбі – усе залишилося на своїх місця. Їх так само важко убити і вони досі встають після кількох влучень. Тут Capcom традиціям не зрадили.

Боси
Хоча правильніше буде «бос». В оригіналі 1999 року Немезис був справжньою проблемою – постійно бігав за Джилл, заважав проходити локації і вражав своїм штучним інтелектом. Після проходження ремейку, здається, що цей інтелект не змінювали. Його появи легко спрогнозувати. Адже у короткому сюжеті складно зробити щось несподіване. Немезис виглядає страшно, але не загрозливо. Зустріч із ним – це кілька разів ухилитися та забігти у двері, куди той банально не пройде. Якщо перша битва із цією біологічною зброєю трішки жахала через її зовнішність, то потім Немезис перетворився у місиво без чіткої форми, яке важко боятися.
У ремейці Resident Evil 2 той ж Тиран лякав куди більше саме через те, чого немає у Немезиса - несподівані появи та олюдненість. Там ви хоча б могли розгледіти страшне обличчя.

І до чого це все?
Resident Evil 3 Remake відійшла від витоків. Загадки, повільне проходження, брак припасів, страх перед босами і звичайними зомбі – те, за що люблять серію «Оселя зла». Тут же більше екшену, більше коридорів, менше загадок і менше простору. Тому, якщо ви фанат оригінальних ігор всесвіту, ремейк третьої частини, швидше за все, стане прохідною грою, яка не залишить по собі роздумів. Якщо ж ви шукаєте шутер з механікою екшена – ця іграшка для вас.

Олексій Туча

Немає коментарів:

Дописати коментар